Βρίσκεστε στα παλιότερα κείμενα του blog. Αφού διαβάσετε αυτό που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να επιστρέψετε στα καινούρια.

Tuesday 09.12.2008, ¶ Η υπέροχη ζωή μου, 10 Σχόλια

Αυτά που κάνει κάθε αλήτης

Ένας αθώος 15χρονος σκοτώνεται από έναν αστυνομικό. Από πρόθεση. Ένα ποτάμι ξεχειλίζει και παίρνει στο δρόμο του τους πάντες. Ήταν η σταγόνα που του έλειπε.

Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο καίγονται. Όλη η Ελλάδα καίγεται.

Όλο αυτό είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα ακόμα χτύπημα των γνωστών-άγνωστων. Που, μεταξύ μας, είναι όλοι γνωστοί. Οι αρχηγοί τους είναι υπάλληλοι μιας διεφθαρμένης πολιτικής εξουσίας που τους χρειάζεται και τους χρησιμοποιεί ανάλογα. Εδώ έπιασαν ολόκληρο Σαντάμ, δεν μπορούν να πιάσουν 100 παιδάκια; Ποιον κοροϊδεύουν;

Όμως αυτό πάει παραπέρα. Όλη αυτή η οργή είναι αποτέλεσμα της πίεσης που δέχονται πολλοί άνθρωποι για πολύ καιρό. Η απόγνωση, ο θυμός, το μαύρο διαφαινόμενο μέλλον κάποια στιγμή θα έσκαγαν. Ε εσκασαν τώρα.

”Μα είναι δυνατόν φυσιολογικοί άνθρωποι να καταστρέφουν περιουσίες ανθρώπων που δε διαφέρουν και πολύ από τους ίδιους;” Είναι, όταν η πίεση είναι μεγάλη και καθώς βρίσκεσαι μέσα στο πλήθος πιστεύεις ότι η ευθύνη που σου αναλογεί είναι μικρότερη. Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω, προσπαθώ να εξηγήσω. Θέλει πολλά κιλά ανοησία για να το κάνεις, αλλά αυτό ποτέ δε μας έλειψε.

Χαίρομαι που βλέπω μαθητές να φωνάζουν, να διαμαρτύρονται και να θρηνούν με τον τρόπο τους ένα συμμαθητή τους. Στην ουσία θρηνούν και το μέλλον τους. Θα ήθελα να βλέπω και τους γονείς τους να είναι κοντά, να τους προστατεύσουν και να τους παροτρύνουν να μην τα παρατήσουν.

Θα ήθελα να μπορούν να τους μάθουν ότι οι ηλίθιοι που καίνε τα αυτοκίνητα, τα καταστήματα και τις περιουσίες των συνανθρώπων τους είναι ό,τι χειρότερο. Είναι άθλιο να καταστρέφεις αυτό που πήρε στον άλλο μια ζωή να χτίσει. Ποιος θα τους σώσει από τη δική τους οργή;

Κάποιοι ακόμα πρέπει να πληρώσουν για όλα αυτά. Οι άνθρωποι που ήταν ανάλγητοι όταν καιγόταν όλη η Ελλάδα, που εξευτέλισαν τη δημόσια υγεία, που μας είπαν φαιδρά πράγματα για να μας πάρουν κι άλλα χρήματα, που έκαναν πλιάτσικα με τους φίλους τους που μοιράζονται την πολιτική εξουσία εδώ και χρόνια και κρυφογελάνε πίσω από την πλάτη μας.

Όμως ο πιο υπεύθυνος από τους υπεύθυνους είναι αυτός που βλέπεις κάθε μέρα στον καθρέφτη. Εσύ ψηφίζεις, εσύ έχεις δύναμη στα χέρια σου. Μη μου το παίζεις αγωνιστής, αλλά μπροστά στην κάλπη θυμάσαι ξαφνικά εκείνη τη θεσούλα στο δημόσιο που σου έταξε το βύσμα σου, άρα και αυτή τη φορά θα κάψεις το πιο δυνατό σου χαρτί.

Το βύσμα σου δε θα βρεθεί ποτέ στη θέση του 15χρονου, δε θα τον βρει ποτέ καμία σφαίρα, γιατί το βύσμα σου είναι μακριά απ’ όλα αυτά. Εσύ, εγώ ή (ακόμα χειρότερα) τα παιδιά μας μπορεί όμως να βρεθούμε στο δρόμο μιας σφαίρας.

Μου λέγαν “βγες” και πού να βγώ;
Μου λέγαν “μίλα” - τι να τους πω;
Εγώ φιλήσυχος πολίτης
Μ’ αστυνομία και με δικαστές
Σχέση δεν είχα εγώ ποτές
Μ’ αυτά που κάνει κάθε αλήτης

Η φωτογραφία είναι από το in.gr

Γιατί αυτό το post έχει διαφορετικό design από το υπόλοιπο website; Αν διαβάζεις από τον Feed reader σου, μπες και δες το design του.

10 Σχόλια

Picture of theodore

Σύμφωνα με τον αγαπημένο μας Νίκο Δήμου.. οι αναρχικοί είναι τα πιο ευαίσθητα μέλη της κοινωνίας μας. Όταν αντιδρούν έχουν πάντα κάποιο δίκιο Απλά έχω να πω, θα ναι για τραγική ειρωνεία ή παροδία αν οι ίδιοι “αναρχικοί” σε 2 χρόνια ψάχνουν δουλειά στο δημόσιο!

http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=9&time_id=142&cat_id=16

theodore
12 December 2008

Picture of porcupine

Μακάρι να μην είναι έτσι... και τα εισαγωγικά στο “αναρχικοί” που χρησιμοποιείς είναι μεγάλη αλήθεια.

Ο Δήμου, ευτυχώς, παραμένει μία από τις ψυχραιμότερες φωνές εδώ και χρόνια. Το κακό είναι ότι γίνεται κατανοητός μόνο σε ανθρώπους με ορθή σκέψη και ψυχραιμία.

porcupine
12 December 2008

Picture of Νίκος Παπανώτας

Μπράβο ρε Γιάννη για το ποστ, επιτέλους πρέπει να καταλάβουμε σε αυτή την χώρα οτι κοινό καλό είναι μεγαλύτερο απο το προσωπικό καλό.

Παρόλο που κι εγώ έχω χρησιμοποιήσει “βύσματα” για να κάνω την δουλειά μου στο παρελθόν (και λίγη αυτοκριτική δέν βλάπτει έτσι;), είναι δεδομένο οτι δέν πρόκειται να ψηφίσω κάποιον απο αυτούς που ξεπουλάνε την χώρα μας(και αναφέρομαι και στα 4 μεγάλα κόμματα γιατί όλοι τους παίζουν τον ρόλο τους στο θέατρο “βουλή”).

Και ένα μεγάλο μπράβο σε αυτά τα παιδιά που όσα μεταλαγμένα, όση Λαμπίρη και όσο american dream και αν τους ταίζουν δείχνουν πως δέν μασάνε....

Picture of theodore

Άκουσα αυτή την ρήση του Μάνου Χατζιδάκι και με προβλημάτισε πολύ.... μήπως όλα ξεκινούν απο εμάς?

“όταν συνηθίζεις το τέρας σημαίνει ότι αρχίζεις να του μοιάζεις”

οπότε αν αντικαταστήσουμε τη λέξη τέρας με : την λέξη “τηλεόραση” ή την λέξη “πολιτικός” θα γίνει..

theodore
14 December 2008

Picture of porcupine

Σοφή κουβέντα.
Δεν ξέρω τι γίνεται στ’ αλήθεια μερικές φορές... μπορεί το τέρας να είναι μέσα μας. Δεν ξέρω.

porcupine
14 December 2008

Picture of Χάρης

”Που, μεταξύ μας, είναι όλοι γνωστοί. Οι αρχηγοί τους είναι υπάλληλοι μιας διεφθαρμένης πολιτικής εξουσίας που τους χρειάζεται και τους χρησιμοποιεί ανάλογα”

Καλά αυτά πως κάθεσαι και τα λες (εσύ και όλοι οι υπόλοιποι που λένε τα ίδια); Τους ξέρεις δηλαδή απο κοντα; Το υποθέτεις; Στο είπε κάποιος; Το είδες στην TV;

Δεν μπορώ να καταλάβω πως τόσος κόσμος βγάζει τόσα αυθαίρετα συμπεράσματα και τα λέει τόσο απλά.

Τώρα τα σχόλια του στυλ να δουμε πόσοι απο αυτούς θα μπουν στο δημόσιο κτλ, είναι τουλάχιστον γελία. Τι φαντάζεστε ότι επειδή εναντιώνεσαι σε ένα σύστημα (κάποιες φορές βίαια, κάποιες φορές όχι) δεν θα δουλεύεις για να ζήσεις; Το θέμα είναι τί κάνεις ΚΑΙ στη δουλ(ε)ία σου μέσα. Απεργείς; Συγκρούεσαι με το αφεντικό σου που σε ζορίζει; Δημιουργείς δεσμούς αλληλεγγύης με τους συναδέλφους σου;

Ας κάνει μια αυτοκριτική ο καθένας απο μας, να δει που βρίσκεται τι κάνει, και πως συμβάλλει στη διατήρηση του υπάρχοντος απάνθρωπου συστήματος, και μετά ας σχολιάσει κόσμο που επιλέγει να κατέβει στο δρόμο. Και αυτός ο κόσμος που κατεβαίνει στο δρόμο θα αποφασίσει τον τρόπο δράσης του. Όχι οι στρογγυλοκαθισμένοι πολιτικοί, όχι οι bloggers που διαβάζουν In.gr, όχι οι ωχαδερφιστές του καναπέ, ούτε οι λακέδες της TV.

ΥΓ: εννοείτε πως τα παραπάνω δεν είναι προσωπική επίθεση στον Γιάννη...

Χάρης
18 December 2008

Picture of porcupine

Σχετικά με την πρώτη σου ένσταση:

Εγώ τοποθετούμαι σε ένα θέμα. Δεν είναι δυνατόν να μη μπορούν να βρουν 100 παληκαράκια που αποκαλούνται “γνωστοί-άγνωστοι” και βλέπουμε αρκετές φορές το χρόνο τα κατορθώματά τους. Δεν είναι δυνατόν! Υπάρχει η τεχνολογία και τα μέσα να εντοπιστούν αυτοί οι άνθρωποι.

Άρα ή δε θέλουνε να τους βρούνε ή είναι κάποιοι από αυτούς. Συνεπώς υπάρχει συνεργασία με τους φορείς της εξουσίας ή είναι η εξουσία. Απλή η λογική και εδώ και τόσα χρόνια δε βλέπω ένα λογικό επιχείρημα εναντίον της.

Όσον αφορά τα γελοία που γράφω περί δημοσίου: όταν ένας νέος άνθρωπος από 18-30 από τη μία είναι κατά του συστήματος και ταυτόχρονα παίζει το παιχνίδι του ρουσφετιού για μένα δε δικαιούται να μιλάει.

Στο κείμενό μου μιλάω καθαρά για ρουσφέτια και για βύσματα, όχι για όλους τους ανθρώπους που είναι στο δημόσιο. Και δεν έχει καμία μα καμία σημασία να πολεμήσω το δημόσιο από μέσα όταν με έχει βάλει σε αυτό ένας βουλευτής. Είναι υποκρισία.

Επίσης, στο κείμενο υποστηρίζω την κινητοποίηση (ειδικά των μαθητών και μάλιστα με τους γονείς τους).

Ο τρόπος με τον οποίο έγραψες αυτό το σχόλιο είναι καθαρά προσωπική επίθεση. Όταν έχεις ένα τόσο επιθετικό ύφος απέναντι στο κείμενο και αποκαλείς κάποια από αυτά που λέω “τουλάχιστον γελοία” και στο τέλος το αναιρείς, εγώ δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν είναι προσωπική επίθεση.

porcupine
18 December 2008

Picture of theodore

Συμφωνώ με porcupine

@Χάρης: ξέρεις καμιά φορά υπάρχουν στους πολλούς και άνθρωποι που δεν κατεβάζουν τα παντελόνια τους για να τους τα πιάνουν τα αφεντικά τους.. έχουν λόγο και ύπαρξη... εύχομαι να είσαι απο αυτούς και όχι απο τους άλλους που βγάζουν χολή στην ίδια τους την μίζερη πραγματικότητα!

-> άσχετο σχετικό θα δείξει - το άκουσα εχτές :
a bad workman blames his tools! smile)

theodore
18 December 2008

Picture of Χάρης

Καταρχην δεν έχω λόγω να σου κάνω προσωπική επίθεση. Ξέρεις ότι έχω σχολιάσει διάφορα άρθρα σου και νομίζω φαίνεται ότι το κάνω με σεβασμό και κυρίως γιατί μ’ ενδιαφέρει να συνεισφέρω σε αυτά που λες.

Επίσης τα περι δημοσίου άλλος τα είπε:
Απλά έχω να πω, θα ναι για τραγική ειρωνεία ή παροδία αν οι ίδιοι ”αναρχικοί” σε 2 χρόνια ψάχνουν δουλειά στο δημόσιο!

Αλλά και σε εσένα να αναφερόμουν λέγοντας πως τέτοιες απόψεις είναι γελοίες δεν κάνω προσωπική επίθεση. Διαφωνώ με την άποψη και ο χαρακτηρισμός γελοία δείχνει το ΠΟΣΟ πολύ διαφωνώ.

Σχετικά με τους γνωστούς αγνώστους επειδή τα ξέρω αρκετά καλα δεν είναι η απλή λογική που λες (Άρα ή δε θέλουνε να τους βρούνε ή είναι κάποιοι από αυτούς). Υπάρχει κάτι άλλο.

Καταρχήν δεν είναι πάντα 100 άτομα. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν πολλοί-πολλοί περισσότεροι.

Πρέπει να εχεις υπ’ οψην σου ότι υπάρχει αυτό που λέμε πολιτικό κόστος. Το να συλλάβεις τόσα άτομα που λες, δεν είναι τόσο απλό. Πρώτον δε θα γίνει αναίμακτα. Δεύτερον δημιουργείται τόσος ντόρος μετα στην κοινωνία (βλέπε πολυτεχνείο 95, που συλλάβαν 500 άτομα καταλύοντας το άσυλο. ήταν ένας λόγος που ο αναρχικός χώρος ανασυντάχτηκε και πλήθυνε υπερβολικά, μαζί και άλλα πολιτικά κομμάτια της κοινωνίας) που δεν μπορούν να το σηκώσουν το βάρος.

Μπορεί να βγαίνουν σε άλλες πορείες 100 άτομα που λες και να κάνουν επισόδεια αλλά υπάρχουν δεκάδες άλλοι τόσοι που τα υποστηρίζουν, που λενε οκ εγώ δεν το κάνω αλλά καλά κάνουν κτλ. Απόδειξη τρανή ότι την προηγούμενη δευτέρα χιλιάδες ήταν στους δρόμους.

Τέλος πάντων, αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν δεν είσαι μέσα σε τέτοια πράγματα (σε πολιτικοποιημένους χώρους γενικά) δεν μπορείς να καταλάβεις του συσχετισμούς που παίζουν στο δρόμο. Και για αυτό επιμένω ότι στο δρόμο τα βλέπεις αυτά και όχι απο το σπίτι, Internet ή tv.

Χάρης
18 December 2008

Picture of Χάρης

@theodore: ομολογώ ότι δεν σε καταλαβαίνω....

Ά και κάτι ακόμα προς τον Γιάννη. Ο λόγος που ομολογουμένως μίλησα επιθετικά είναι γιατί συνεχώς διαβάζω τέτοια πράγματα σε Blogs με αναλύσεις και συμπεράσματα.
Απλά στο δικό σου σχολίασα γιατί όπως είπα και πριν εδώ μ’ ενδιαφέρει να το κάνω, ενώ σε άλλα μπλογκς δε μ’ ενδιαφέρει αν ανοίξω τέτοιο διάλογο (τα μπλογκς δεν είναι για διάλογο βέβαια αλλά τεσπα....)

Χάρης
18 December 2008

-- Τα σχόλια για το post αυτό είναι κλειστά.