Βρίσκεστε στα παλιότερα κείμενα του blog. Αφού διαβάσετε αυτό που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να επιστρέψετε στα καινούρια.

Thursday 30.08.2007, ¶ Software, 11 Σχόλια

Internet Explorer 6 - ποιος θα σκοτώσει αυτόν τον browser;

Δε θυμάμαι που ακριβώς το διάβασα, αλλά με καλύπτει:

“Το 80% του χρόνου σπαταλάται στο να κάνεις ένα site να φαίνεται σωστά στον Internet Explorer 6”.


Σαν να λέμε δηλαδή ότι έχεις ένα site που φαίνεται σωστά σε όλους τους σοβαρούς browsers με το 20% του χρόνου σου και το υπόλοιπο 80% το χάνεις για να κάνεις το site αυτό να φαίνεται το ίδιο ή σχεδόν το ίδιο στον ΙΕ6.

Εντάξει, τα ποσοστά τα βρίσκω υπερβολικά. Στην πράξη για μένα είναι περίπου 50-50. Αλλά και 10% να ήταν το ποσοστό αφιερωμένο στον ΙΕ6, πάλι πολύ θα μου φαινόταν. Μπορώ να δεχτώ τις διαφορές των browsers στον τρόπο που διαβάζουν τον κώδικα και εμφανίζουν μια σελίδα. Μπορώ να δεχτώ ότι κάθε δουλειά έχει κομμάτια εντελώς μη δημιουργικά και βαρετά. Όμως μου είναι αδύνατο να δεχτώ ένα τόσο κακό browser που φέρνει μόνο δυσκολίες. Υπάρχουν τουλάχιστον 6 λόγοι που ο ΙΕ6 πρέπει να εκλείψει. (Νομίζω ότι στην πραγματικότητα είναι τουλάχιστον 600.)

Εντάξει με αυτό. Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω είναι γιατί σήμερα υπάρχει ακόμα ένα 37% των χρηστών που χρησιμοποιεί τον ΙΕ6. Αν παρατηρήσει κάποιος τα ποσοστά στον πίνακα του link, τη στιγμή που ο ΙΕ7 μπαίνει στο παιχνίδι ο ΙΕ6 έχει ένα ποσοστό κοντά στο 60%. Αυτό έγινε περίπου 18 μήνες πριν. Γιατί περισσότεροι από τους μισούς χρήστες δεν εγκατέλειψαν τον ΙΕ6 για τον ΙΕ7 εδώ και 1μιση χρόνο;

Εύκολο: γιατί δεν έχουν Vista ή γιατί έχουν πειρατικά Windows και δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τον Internet Explorer. Γιατί όμως αυτοί οι άνθρωποι δε χρησιμοποιούν έναν καλύτερο browser όπως Firefox, Opera και τώρα πια Safari; Αυτό είναι δύσκολο.

Η δυσκολία καθενός που ασχολείται επαγγελματικά με το Web είναι να μπορέσει να μπει στη θέση των ανθρώπων που γι’ αυτούς είναι ελεύθερος χρόνος ή πάρεργο. Κάνω μια προσπάθεια να εξηγήσω γιατί κάποιος μπορεί να χρησιμοποιεί ακόμα τον ΙΕ6:

  • Κάποιοι άνθρωποι δε γνωρίζουν ότι υπάρχουν άλλοι εναλλακτικοί τρόποι πλοήγησης. Πόσοι μπορεί να είναι αυτοί; Λίγοι, αλλά υπάρχουν.
  • Κάποιοι άλλοι παρότι γνωρίζουν, φοβούνται ή διστάζουν να εγκαταστήσουν ένα νέο browser. Πόσοι είναι; Εγώ λέω άλλοι τόσοι όσοι στο προηγούμενο γκρουπ.
  • Αρκετοί που έχουν συνηθίσει στον Internet Explorer και δυσκολεύονται να αλλάξουν στυλ, interface κλπ στον browser τους.
  • Άλλοι (π.χ. κολλημένοι)

Αν η παραπάνω λίστα δεν είναι κάπου πολύ λάθος, τότε οι περισσότεροι άνθρωποι που επιμένουν στον ΙΕ6 είναι αδαείς ή τεχνολογικά εκτός εξελίξεων. Δεν είναι μομφή αυτό. Πιθανόν να πρόκειται για αξιόλογους ανθρώπους, ειδικούς σε άλλα θέματα, αλλά όχι στο Web. Ένας καταπληκτικός υδραυλικός ή ένας εξαιρετικός δικηγόρος, πόσο πιθανό είναι να αλλάξουν συνήθειες; Φοβάμαι ότι για να τολμήσουν να κάνουν την αλλαγή πρέπει να πειστούν οι ίδιοι και για τέτοια πράγματα χρειάζεται χρόνος.

Αυτό το post είναι βέβαιο ότι δε θα το διαβάσει κάποιος που χρησιμοποιεί ΙΕ6 ή παλιότερο. Όταν αποφάσισα να κάνω το site μη συμβατό ήταν σίγουρα μια αντίδραση σε αυτά που μου κάνει κάθε μέρα αυτός. Όπως και να ‘χει, φοβάμαι ότι θα αργήσει να σβηστεί από το χάρτη. Γι’ αυτό πρέπει κάποιος να τον σκοτώσει...

11 Σχόλια

Picture of diVa

Εγώ έβαλα firefox πριν ένα χρόνο περίπου ενώ τριγυρνώ στο δίκτυο δέκα χρόνια. Γιατί άργησα; Γιατί δεν ..καιγόμουν. Όταν άρχισα να αντιλαμβάνομαι πόσο ..αυτοκτονικά αργά άνοιγαν οι σελίδες και πως φαίνονταν κάποια blog - για να μη πω κάτι περίεργα pop up που δεν μπορούσα νε ελέγξω με τίποτα!- τόλμησα και τώρα θα δω και το safari.
IE ποτέ ξανά!
Θεέ μου Gates να με συγχωρείς αλλά...
——-

diVa
30 August 2007

Picture of arammos

Μπαμ μπαμ μπαμ τον πυροβολάμε αλλά δεν σκοτώνεται. Πέρα από την πλάκα είναι θέμα συνήθειας πλέον. Αυτός που έχει συνηθίσει τον IE6 είναι πολύ δύσκολο να περάσει σε IE7 γιατί η αγάπητη microsoft κατάφερε και έκρυψε τα πάντα. Συμφωνώ ότι είναι δύσκολο να πείσεις αξιόλογους κατά τα άλλα ανθρώπους να εγκαταλείψουν τον “εξερευνητή” του internet.

arammos
30 August 2007

Picture of Vaggelis

@porcupine
Συμφωνώ εξ’ ολοκλήρου μαζί σου. Δυστυχώς όμως τον έχω εγκατεστημένο μέσω του Multiple IE διότι απλά δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά.

Θεωρώ απαράδεκτο να χρειάζεται να χακεύω τον “καθαρό” και συνεπή ως προς τα standards κώδικα της σελίδας που φτιάχνω για έναν πελάτη για χάρη των τερτιπιών του IE6.

Ειδικά το θέμα του PNG με αναγκάζει να καταφεύγω σε ειδικά javascript με τα γνωστά ActiveX (τα οποία παραπονιούνται οι πελάτες ότι τους τα κόβει το Norton (άλλη μάστιγα)).

Το πρόβλημα είναι ότι κάπου στο 50% είναι το
ποσοστό αυτή τη στιγμή (έτσι τουλάχιστον λένε τα δικά μου στατιστικά).

Να σου το θέσω όμως διαφορετικά... ο κόσμος βαριέται να μπει στον κόπο να το αλλάξει. Δεν θα αλλάξει κάτι στη ζωή του. Οι περισσότεροι χρήστες -πλέον- αντιμετωπίζουν τον υπολογιστή λίγο ως πολύ, ως πλυντήριο. Αυτοματοποιημένες διαδικασίες τις οποίες δεν βρίσκουν κανένα λόγο να τις αλλάξουν. Τους καταλαβαίνω απόλυτα. Ούτε και εγώ αύριο το πρωί θέλω να αλλάξω το δοκιμασμένο αμάξι που με συντροφεύει τόσα χρόνια με εκείνο που λένε ότ ι είναι καλύτερο και οικονομικότερο και πιο γρήγορο και πιο αξιόπιστο. Έτσι λένε... εγώ όμως έχω την ησυχία και τη βόλεψή μου και δεν θέλω να τη χαλάσω. Μπορεί και να φοβάμαι στην τελική ότι θα κάνουν μπαμ τα Windows που λένε ότι το Firefox μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όταν πάνε να το εγκαταστήσουν...

Vaggelis
30 August 2007

Picture of lexx

Μακάρι να έκαναν όλοι ότι και εσύ. Στο blog μου το προσωπικό τα πιο πολλά μέλη έχουν ie6. Οι άνθρωποι μπαίνουν στο νετ για λίγο χάζεμα που και που. Δεν ξέρουν καν τι σημαίνει firefox.

Μην ψάχνεις. Εγώ θαυμάζω την κίνηση σου και σε έχω σαν παράδειγμα στις geek κουβέντες. Κλείστε τους την πόρτα.

lexx
30 August 2007

Picture of Rocean

Νομίζω ότι περισσότερο είναι θέμα νοοτροπίας της MS για το πως γίνονται τα updates. Σου βγάζουν την πίστη. Σε αντίθεση με MacOSX και ακόμη περισσότερο σε Linux που ευχαριστιέσαι να κάνεις update.

Rocean
30 August 2007

Picture of Τσεβός Γιάννης

Συμφωνώ με όσα γράφεις εσύ αλλά και ο φίλος Vaggelis, αλλά δυστυχώς παιδιά μέχρι να βγει ο IE8 (ο οποίος φήμες λένε να είναι πολύ σύντομα έτοιμος για alpha testing), θα αναγκαζόμαστε να σχεδιάζουμε και για ΙΕ6… Υπομονή λοιπόν μέχρι την μέρα που δεν θα χρησιμοποιούμε filters και hackιες (αμήν και πότε!)...

Picture of porcupine

@diva: Αυτό το “δεν καιγόμουνα” που αναφέρεις είναι πολύ κρίσιμο. Θα μπορούσε να μπει στη λίστα. Πολύ σημαντική συμβολή.

@arammos:
<blockquote cite=“arammos”>...η αγάπητη microsoft κατάφερε και έκρυψε τα πάντα.</blockquote>
Αυτό δεν το πιάνω. Τι εννοείς;

@Vaggelis:
<blockquote cite=“Vaggelis”>ότι θα κάνουν μπαμ τα Windows που λένε ότι το Firefox μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όταν πάνε να το εγκαταστήσουν…</blockquote>
Δεν το λες σοβαρά αυτό, έτσι;

@lexx: Μερικές φορές σκέπτομαι ότι δεν κλείνω την πόρτα μόνο στον ΙΕ6, αλλά και σε αυτούς τους χρήστες που δεν ξέρουν ότι υπάρχουν κι άλλοι browsers. Αυτό είναι το μόνο που με στεναχωρεί.

@Rocean: Σημαντική η παράμετρος που αναφέρεις. Παίζει σίγουρα ρόλο.

@Τσεβδός Γιάννης: Σοβαρά; Και τι παραπάνω θα έχει; Κι εγώ έχω σιχαθεί τις hackιές...

Να πω και κάτι ακόμα. Είναι απαράδεκτο να θέλω π.χ. να κάνω Winbanking και για το λόγο αυτό να πρέπει να ανοίξω IE (γενικώς). Πέρα από το ότι η παράλειψη είναι φοβερή, αντιμετωπίζουν τους χρήστες Mac σαν αποβράσματα. Μάλλον πρέπει ν’ ανοίξω καινούριο post γι’ αυτό.

porcupine
31 August 2007

Picture of arammos

Εννοώ τα toolbars.

arammos
1 September 2007

Picture of Vaggelis

@porcupine

Δεν κάνω πλάκα. Όταν πας με ΙΕ6/7 να κατεβάσεις το Firefox παραπονιέται περί ασφάλειας και όταν πας να το εγκαταστήσεις το ίδιο...

Vaggelis
2 September 2007

Picture of hopelesscase

Υο
Το ξέρω ότι βρίσκω αυτή την κουβέντα με χρονοκαθυστέρηση (από το γκουγκλ), αλλά αν έχει κανείς καμιά ασφαλή πρόταση να τρέχω ΙΕ6 και ΙΕ7 μαζί στο PC για να τσεκάρω τι σκ... δείχνουν, ας τη ρίξει. Έχω XP SP2 με ΙΕ6. Φυσικά κατά κόρον χρησιμοποιώ Firefox, αλλά χάνω -όπως προαναφέρθηκε- τεράστιο ποσοστό του χρόνου μου για να κάνω τα πράγματα συμβατά με τον ασύμβατο ΙΕ6.
Θα βοηθούσε αν είχα στο ίδιο PC και την σαβούρα που τον αντικατέστησε (ΙΕ7).
Ευχαριστώ και συγχαρητήρια για τα ενδιαφέροντα θέματα του blog.

hopelesscase
27 August 2008

Picture of porcupine

Δυστυχώς hopelesscase δεν έχω κάτι να προτείνω.

Κάποιες μεσοβέζικες λύσεις που έχουν βγει ώστε να τρέχουν και οι δύο browsers μαζί, δεν έχουν αποδώσει, γιατί στην ουσία τρέχει ο ίδιος browser με κάποιες παραλλαγές που δεν κάνουν ουσιαστική διαφορά. Μάλλον για hack πρόκειται.

Πάντως δεν είμαι και ο πιο ειδικός στο θέμα...

porcupine
27 August 2008

-- Τα σχόλια για το post αυτό είναι κλειστά.