Βρίσκεστε στα παλιότερα κείμενα του blog. Αφού διαβάσετε αυτό που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να επιστρέψετε στα καινούρια.

Tuesday 01.06.2010, ¶ Web design ¶ Αντί-Προτάσεις, 43 Σχόλια

Getitnow & in.gr: απαξιώνοντας το Web design

Ο προηγούμενος μήνας ήταν πολύ διδακτικός για το Web design στην Ελλάδα. Δύο τεράστια sites έκαναν ένα μεγάλο μπουμ με την έλευση τους κι αμέσως μετά εξαφανίστηκαν. Λέω φυσικά για το getitnow.gr και το in.gr, παρότι για το δεύτερο είναι λίγο νωρίς για να βγαλουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Το πρώτο, το Getinow, αυτοανακυρήχθηκε ως το Amazon της Ελλάδας και προβλήθηκε ανελέητα από το συγκρότημα ΔΟΛ, μια και είναι παιδί του. Φυσικά και είναι θεμιτή η προβολή. Αυτό που δεν είναι θεμιτό είναι η άκομψη προβολή - π.χ. από περιοδικά που δεν ασχολήθηκαν ποτέ με το Διαδίκτυο και τώρα έτρεξαν να το προβάλλουν. Αλλά δεν πειράζει. Έτσι είναι τα media.

Το design του Getinow είναι κατ’ αρχήν ακατανόητο. Στην πορεία γίνεται αδιανόητο. Μπορεί βέβαια κάποιες μετρήσεις να υπέδειξαν στους ανθρώπους (προσοχή, δε λέω μόνο για τους designers, αλλά γενικά για τους ανθρώπους) πίσω από το site ότι κάπως έτσι έπρεπε να είναι για να πετύχει. Αυτό είναι το καλύτερο σενάριο.

Στην πράξη το site δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Είναι κουραστικό. Είναι κακόγουστο. Έχει εξόφθαλμα λάθη στο σχεδιασμό που τα νιώθουν οι πάντες κι όχι μόνο οι ειδικοί.  Δεν προκαλεί εμπιστοσύνη για να αγοράσει κάποιος από εκεί. Μοιάζει σαν να έχει γίνει στο πόδι. Δεν ακολουθεί σχεδόν καμία σύμβαση που κάνει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα επιτυχημένο.

Με δυο λέξεις; Μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, το site ανακοινώνει εμμέσως πλην σαφώς την αποδοχή της αποτυχίας του. Πώς φτάσαμε από το ελληνικό Amazon στο σημείο αυτό;

Το in.gr τώρα, σε καμία περίπτωση δε φτάνει τα ακραία επίπεδα κακού σχεδιασμού του Getitnow. Αντιμετωπίστηκε χλιαρά από την κοινότητα, γιατί αυτό είναι ως προς το σχεδιασμό του: μέτριο.

Το in μοιάζει σαν να έχει σχεδιαστεί από μια ομάδα χωρίς προσανατολισμό και κοινή φιλοσοφία. Σαν να έχει επιβληθεί στους designers μια λογική του τύπου “πρέπει να μπουν στην αρχική σελίδα αυτά τα 100 features - κανόνισε να τα βάλεις”. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μία κλασσική τακτική είναι να μικραίνουν όσο περισσότερο γίνεται οι γραμματοσειρές και οι αποστάσεις μεταξύ των διαφορετικών elements της σελίδας ώστε να χωρέσουν όλα. Στο τέλος, το site δεν μπορεί να διαβαστεί. Αυτό διαφαίνεται στο in.

Αν μη τι άλλο, τα διεθνή portals δείχνουν το δρόμο. Υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα. Δε χρειάζεται κανένας να ανακαλύψει τον τροχό. Και στο σχεδιασμό portals υπάρχουν κανόνες και συμβάσεις που εξασφαλίζουν ένα minimum επιτυχίας. Το in σχεδιαστικά ακολούθησε το δικό του δρόμο. Πολύ σύντομα θα δει τα αποτελέσματα.

Είναι βιαστικές οι κρίσεις αυτές για το in; Όχι, γιατί το design δε χρειάζεται και τόσο χρόνο για να εκτιμηθεί. Είναι βιαστικό να προεξοφλείται η αποτυχία του; Πιθανόν. Ο χρόνος θα δείξει.

Μέσα από αυτά τα δύο παραδείγματα βγαίνουν μερικά χρήσιμα συμπεράσματα.

  • Ένα από αυτά είναι ότι ο καλός Web designer δεν είναι απλώς ο άνθρωπος που βάζει τα χρώματα και διαλέγει μια γραμματοσειρά. Είναι αυτός που θα προτείνει ένα σωστό information architecture, θα ενδιαφερθεί για έννοιες όπως το usability και το content strategy και θα έχει μία συγκροτημένη φιλοσοφία, αυτό που λέμε creative direction, για το έργο.
  • Όταν πρόκειται για Web design, καλύτερα η δουλειά να γίνεται από Web designers. Όχι graphic designers, γιατί οι designers αυτοί έχουν διαφορετική αποστολή και background. Πολύ περισσότερο από marketers που συνήθως έχουν άγνοια για τις ανάγκες του χρήστη. Ακόμα περισσότερο από managers και διοικούντες. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για να βρουν τους σωστούς ανθρώπους να κάνουν τη δουλειά, όχι να την κάνουν οι ίδιοι.
  • Όταν δύο τόσο σημαντικά projects αποτυγχάνουν τόσο φανερά στο σχεδιασμό, οι συνέπειες είναι πολλαπλές. Η αξία του καλού design γίνεται αυταπόδεικτη. Όποιος θέλει να μειώσει αυτήν την παράμετρο, τη μειώνει.
  • Όσο κι αν επιχειρήσει να χλευάσει κάποιος τους επαγγελματίες που έχουν συγκροτημένες απόψεις για το τι είναι σωστό στο Web design, η χλεύη επιστρέφει σε αυτούς. Αυτή βέβαια είναι μια συνήθης τακτική προκειμένου να αναδειχτεί κάποιος. Συμβαίνει εκατοντάδες χρόνια τώρα. Αλλά δε σημαίνει ότι είναι και σωστή.
  • Στην Ελλάδα έχουμε δρόμο να διανύσουμε ακόμα μέχρι να μπούμε στη φιλοσοφία του χρήσιμου και όμορφου Διαδικτύου. Είμαστε πολύ καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά ακόμα μακριά από το στόχο.

 

43 Σχόλια

Picture of PanosJee

Μια χαρά τα λες! Δε θα συμπληρώσω τίποτα

PanosJee
1 June 2010

Picture of @kkoolook

to the point! very well said.

@kkoolook
1 June 2010

Picture of Sugarenia

Θα προτιμούσα 1000 φορές το getitnow να έβγαινε σιγά σιγά, συργουλευτά όπως λέμε εδώ στην Κρήτη, παρά έτσι.

Πήραν μια πολύ καλή ιδέα από το εξωτερικό (woot.com) και την έκαναν ένα κάτω του μετρίου τυπικότατα ελληνικό e-shop. Γιατί να ψωνίσω από εκεί και όχι από e-shop δηλαδή;

Για το in.gr τα λέω και στο τελευταίο ssmap. Φαίνεται τόσο πολύ το ζόρι που τράβηξε ο/οι designer(s) για να χωρέσει όλα τα departments που τον έπρηζαν σε μια σελίδα. Και είναι φυσιολογικό.

Sugarenia
1 June 2010

Picture of apostolos

δε νομίζω ότι θα μπορούσε κάποιος να βρει άλλα λόγια να πει.

Συγχαρητηρία για την τόσο μεστή και τόσο to the point, τοποθέτηση

apostolos
1 June 2010

Picture of Christos Chiotis

Σωστότατος, μάλιστα το θέμα με το μέγεθος γραμματοσειράς του in.gr το έγραφα πριν από λίγο σε δικό μου άρθρο σαν usability fail.

Από τους χειρότερους συμβουλάτορες είναι η βιασύνη!

Η πλάκα είναι πως μετά από λίγο θα ψάχνονται γιατί απέτυχαν. Ελπίζω να διαβάσουν το post σου και άλλα παρόμοια και να παρακολουθούν τις αναφορές στην σελίδα τους μέσω twitter.

Christos Chiotis
1 June 2010

Picture of hellopanos

Πολύ εύστοχα τα σχόλια. Δυστυχώς ο σχεδιασμός ιστοσελίδων στην Ελλάδα γίνεται πολύ γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη και focus στο usability και legibility της πληροφορίας.
Πρόσφατα παραδώσαμε το νέο http://www.elculture.gr στο οποιο ρίξαμε πολύ δουλειά για πολλές λεπτομέρειες του και αν και είναι ακόμη work in progress (ποτε άραγε μπορεί κάποιος να πει ότι ένας χώρος σαν αυτόν μπορεί να ‘κλείσει’ ως project?), νομίζω ότι η αγάπη που δώσαμε στην συγκεκριμένη δουλειά είναι αρκετά εμφανής.
Φυσικά υπάρχουν πολλά θέματα και προβληματισμοί σχετικά με την μελλοντική διαχείριση μετά την παράδοση του project και κατά ποσο ο πελάτης μπορεί να καταλάβει σωστά όλο το concept και να συνεχίσει αυτό που αρχικά σχεδιάστηκε.
Ο χρόνος θα δείξει! Καλή συνεχεια σε όλους.

hellopanos
1 June 2010

Picture of Nassos K.

Σε γενικά σημεία συμφωνούμε, σε άλλα όχι και τόσο, έχω όμως μια απορία: τι εννοείς “σε λιγότερο από ένα μήνα, το site ανακοινώνει εμμέσως πλην σαφώς την αποδοχή της αποτυχίας του”; (μάλλον κάτι έχασα εδώ).

Nassos K.
1 June 2010

Picture of hellopanos

Μιας και εμφανίστηκε ο φίλτατος Νάσος κάτω από το σχόλιο μου, να πάρω σχεδόν πίσω την πρόταση ‘Δυστυχώς ο σχεδιασμός ιστοσελίδων στην Ελλάδα γίνεται πολύ γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερη σκέψη και focus στο usability και legibility της πληροφορίας.’, μιας και designers σαν αυτόν πραγματικά είναι παραδείγματα προς μίμηση.
Ειλικρινά.

hellopanos
1 June 2010

Picture of klou

Όσο κι αν προσπαθήσουμε να καταλάβουμε την πολυπλοκότητα ενός project σαν το in.gr, εκτός κι αν έχουμε συμμετάσχει σε ένα παρόμοιο project, δεν μπορούμε.
Και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να ενδιαφέρει κανέναν από εμάς είτε είναι απλός χρηστης του in.gr ή Web designer που βλέπει επικριτικά το in.gr.
Δεν θα πρέπει να τον ενδιαφέρει γιατί και οι 2 θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα portal σαν το in.gr.
Θα μας ήταν χρήσιμο. Θα ήταν βασικά, ότι καλύτερο!

Συγχαρητήρια που από το 1995 η διαφορά είναι τεραστίων διαστάσεων, αλλά το αποτέλεσμα δεν κρίνεται καλό. Ο Κόσμος θα συνεχίσει να το επισκέπτεται για την πληροφορία του, τα χρήματα θα συνεχίσουν να εισρέουν στα ταμεία από τις διαφημίσεις, αλλά το in.gr θα συνεχίσει να είναι πίσω από την εποχή του, με τα 11px του και τα 4.000 θέματα στην κεντρική σελίδα έτοιμα να ορμήξουν και να σε δείρουν.
Ας σκεφτούμε για μια στιγμή τι παράδειγμα δίνει αυτό σε όσους θέλουν να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο και τι παιδεία θα πρέπει να έχει κάποιος που θέλει να δημιουργήσει ένα ενημερωτικό portal με αξιώσεις και είναι σε θέση να καταλάβει πως δεν πρέπει να ακολουθήσει και να μιμηθεί το μεγαλύτερο portal της Ελλάδας. Τι ακολουθεί επίσης για τους κατασκευαστές ιστοσελίδων και πως ένα τέτοιο project επηρεάζει με τον χειρότερο τρόπο όλη την αγορά.

Αυτά για το in.gr

Για το Getitnow.gr τα πράγματα είναι πιο απλά και ούτε καν θα μπω σε περεταίρω ανάλυση. Θα πω μόνο ένα πράγμα.
Το plus4u είναι 19 φορές χειρότερο, δυσνόητο, ακατανόητο και ακατανόμαστο. Το getitnow μπροστά του είναι ο ναός της τέχνης.

Το plus4u πέρσι είχε τζίρο 1.8 εκατομμύρια ευρώ και φέτος αναμένεται να φτάσει τα 3.5 ευρώ και η αγοραστική του δυναμική αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς.

Πόσο σημασία έχει το design στο e-commerce; Άλλα τα έχουμε ξανα πει... (που να μην τα λέγαμε)

I rest my case.

klou
1 June 2010

Picture of porcupine

@Nassos K. Αναφερομαι σε ένα κυλιόμενο banner που λέει κάτι του στυλ: “Λυπούμαστε ειλικρινα για τα τεχνικά προβλήματα. Δουλεύουμε ώστε να διορθωθούν σύντομα.”

Κι ένα ακόμα banner που δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα βρίσκεται διαθέσιμο βέβαια.

@all Ευχαριστώ για τα σχόλια smile

porcupine
1 June 2010

Picture of Apostolos

Πολύ καλά τα λες. Τέλος.

Apostolos
1 June 2010

Picture of dealsend

Ξέρετε τι θα ήθελα μια μέρα να δω; Κάτω από ένα τέτοιο Post, να απαντάει και η εταιρία. Να εξηγεί τις προτεραιότητες που την οδήγησαν σε τέτοιες αποφάσεις.

Εχω αρχίσει να πιστεύω οτι όλες οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο Internet, μάλλον δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό!

dealsend
1 June 2010

Picture of Panos Ladas

Θέλω να πιστεύω οτι οι marketers κατανοούν πολύ καλά τις ανάγκες του χρήστη και λειτουργούν και θα αποφασίζουν πάντα με τέτοιο σκοπό.

Σε όσα e-commerce projects συμμετείχα (από πλευράς SEO προφανώς) στα οποία κάναμε redesisgn (συνήθως είχαν design 3-4 ετών παλιό) βλέπαμε πάντα τα conversion rate να ανεβαίνουν! Το θεωρώ πλέον λογικό αφού ο καταναλωτής βλέπει κάτι φρέσκο, “ζωντανό” και σίγουρα όσοι δουλεύαμε σε ένα τέτοιο project φροντίζαμε να διορθώνουμε τα προβλήματα του παρελθόντος (και τα οποία εντοπίζαμε, μετράγαμε ή έστω και υποπτευόμασταν). Από την άλλη υπάρχουν best practices και στο τομέα αυτό και καλό είναι κάποιος να αφιερώσει λίγη ώρα πάνω σε αυτά smile

Panos Ladas
1 June 2010

Picture of Panos74

Το getitnow.gr δεν έχει σοβαρά προβλήματα μόνο στο design του. Έχει τραγικά προβλήματα κατά την διαδικασία παραγγελίας.

1. στις φόρμες τα labels των πεδίων είναι άσχετα (ΦΠΑ αντί για ΑΦΜ)
2. δεν υπάρχουν μηνύματα για τα validation errors με αποτέλεσμα να μην ξέρεις τι έκανες λάθος
3. δεν στέλνει email επιβεβαίωσης παραγγελίας με αποτέλεσμα να μην ξέρεις τι έγινε
4. δεν κάνει χρήση https/ssl κατά την παραγγελία και κατά το login με αποτέλεσμα να ευαίσθητα δεδομένα να κυκλοφορούν στο δίκτυο απροστάτευτα

Όλα αυτά σε κάνουν να μην νιώθεις καμιά ασφάλεια όταν συναλλάσσεσαι με το getitnow.gr και δείχνει ότι σχεδιάστηκε από ερασιτέχνες του είδους.

Panos74
1 June 2010

Picture of barak

Το in και στο development είναι χάλια, είναι τόσο πολύ βαρύ που καταντά δύσχρηστο. Άμα το δεις σε netbook σου γονατίζει το μηχάνημα.

barak
1 June 2010

Picture of Dimitris

Πολυ to the point αρθρο + σχολια. Μπραβο.

Εν συντομια: in.gr πρεπει να αφαιρεσει περιεχομενο ή να το καταταξει καπως αλλιως και οχι ολο στην πρωτη σελιδα, όσο για το getitnow.gr νομιζω ανασχεδιασμος και αναθεωρηση του τι θεωρειται σωστο και μη. Αυτα.

Dimitris
1 June 2010

Picture of Everydaypanos

Τι λέτε για το anamo.gr? Σχεδιαστικά μόνο.

()

Everydaypanos
1 June 2010

Picture of everydaypanos

Web Designers είναι το χειρότερο είδος επαγγελματία στον πλανήτη γη. Είναι οι υδραυλικοί του ΙΤ. Έχουν πουλήσει την ψυχή τους στο διάβολο και έχουν μετατρέψει κάτι τόσο μοναδικό και τόσο χειρονακτικό σε είδος προς παραγγελία και πώληση.

Το In.gr και το getitnow.gr και όλα τα μάπα και αντιαισθητικά websites, παγκοσμίως, έχουν σχειαστεί από στρατιά web designers.

Το πρόβλημα με τα 2 παραπάνω websites είναι ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ. Οι “υπεύθυνοι” έχουν προφανώς “χαλαρή” γνώση του User Interface και γενικά του Experience.

Και όπως όλοι ξέρουμε το User Experience είναι μια από τις λιγότερο κατανοητές επιστήμες στην πληροφορική, παγκοσμίως. Και όχι μόνο στην Ελλάδα.

Ναι, η Ελλάδα δεν είναι το μόνο πρόβλημα, και η λύση, προφανώς, δεν είναι περισσότεροι web designers. Αυτό το πρόβλημα είναι παντού εκτός από την Silicon Valley. Οπότε. Relax. It’s not that bad.

everydaypanos
2 June 2010

Picture of porcupine

@everydaypanos: Δε θα πω κάτι για το anamo.gr, γιατί ξεφεύγουμε εντελώς από το θέμα του post.

Σχετικά με το 2ο σχόλιό σου, δεν πιστεύω ότι είναι τόσο τραγικά τα πράγματα με τους Web designers. Δε θέλω να το πιστεύω.

Τέλος, παρακαλώ, δε θα ήθελα να παρερμηνευτεί κάτι και να φανεί ότι διάφοροι χαρακτηρισμοί των δύο sites με εκφράζουν.

porcupine
2 June 2010

Picture of theodore

Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο. Και χαίρομαι που διάβασα για πρώτη φορά τον διαχωρισμό  webdesigner απο web graphic, μεγάλη κουβέντα. Οι δεύτεροι κυριολεκτικά-μεταφορικά δημιουργούν πολλά προβλήματα (και όχι μόνο απο άγνοια)

Έτσι για την φιλολογία να προσθέσω κάτι, μερικες φορές υπάρχουν προυποθέσεις που δεν μας είναι γνωστές. Πχ πόσο πληρώθηκε ένας designer ή μια ομάδα για την αποπεράτωση ενός project. Σε άλλες περιπτώσεις υπο ποιες συνθήκες αναπτύσσεται ένα Project, πίεση, άγχοι κακοί χειρισμοί των leaders.. Κοινός να σου σπάνε τα νεύρα, ενώ έχεις όλη την καλή διάθεση για το καλύτερο, το πιοτικότερο, χωρίς οικονομικές απαιτήσεις, αχαριστία στην τελική. Οι designers είναι και ευαίσθητα άτομα.. αλλιώς τι designers είναι (δεν ξέρω αν ισχύει αυτό στα άνωθεν  projects, κάποιοι όμως θα με καταλάβουν θαρρώ.) Σίγουρα υπάρχουν και οι περιπτώσεις designers χωρίς ταλέντο ή με designers με την λογική δημοσίου υπαλλήλου.. ότι χειρότερο δηλαδή.  Ευελπιστώ να μην χαθεί το μεράκι, και χαίρομαι για την κριτική που ασκεί η κοινότητα, ώστε να γίνουμε καλύτεροι. Τώρα για το In.gr πραγματικά τι να πώ, το παλιό ήταν πιο βολικό smile

theodore
2 June 2010

Picture of everydaypanos

@porcupine αν θες μπορείς ελέυθερα να διαγράψεις το σχόλιό μου. Δεν έχω κανένα πρόβλημα και θα στο πρότεινα κι’ όλας αν νομίζεις ότι χαλάει την εικόνα του post.

Εν τέλει: I don’t care. Απλά είμαι απογοητευμένος από την εικόνα web designers να διαμαρτύρονται για Interface ιστότοπων όταν το 90% των site που οι ίδιοι παράγουν είναι το ίδιο προβληματικά με αυτά που κατακρίνουν. Σόρι.

smile

everydaypanos
2 June 2010

Picture of porcupine

@everydaypanos Σε καμία περίπτωση δε θέλω ούτε πρόκειται να σβήσω το σχόλιό σου.

Ό,τι είπα το είπα γιατί γράφοντας τέτοια κείμενα, για τόσο σημαντικά sites, είναι πολύ εύκολο να στοχοποιηθώ και να κατηγορηθώ για πράγματα που δεν είπα. Γι’ αυτό ήθελα να το ξεκαθαρίσω.

smile

porcupine
2 June 2010

Picture of Δημήτρης

>Σαν να έχει επιβληθεί στους designers μια λογική του τύπου
>“πρέπει να μπουν στην αρχική σελίδα αυτά τα 100 features -
>κανόνισε να τα βάλεις”.

Παραβλέπεις εντελώς το γεγονός ότι υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες καθημερινών επισκεπτών του in.gr που περιμένουν να βρουν συγκεκριμένα features σε συγκεκριμένη θέση. Πχ stocks πάνω αριστερά, κατάλογος internet μέση-πάνω κλπ.

Ένα design που θα έκανε δραματικές αλλαγές θα οδηγούσε σίγουρα σε απίστευτη πτώση κίνησης. Το θέμα για το in είναι να πιάσει τους νέους χρήστες όχι να διώξει τους παλιούς!

Σε προκαλώ να βρεις μελέτη, post-mortem, whatever που πήγε καλά ένα mass redisign μεγάλου site. Η γενική συμβουλή είναι πάντα μικρές-μικρές αλλαγές. Το yahoo για να αλλάξει το μενού του το κάνει σταδιακά (πχ μετακινεί τα items μία θέση ανά εβδομάδα), το ebay για να αλλάξει χρώματα έκανε 30 μέρες gradient κλπ.

Έγραψα και στον uroborus ότι για μένα το θέμα είναι τώρα που έχουν νέο engine να κάνουν σιγά σιγά αλλαγές, να μη μείνουν 10 χρόνια με το τρέχον design.

Δημήτρης
2 June 2010

Picture of porcupine

Δημήτρη, δεν πρότεινα redesign με δραματικές αλλαγές. (Εν γένει, δεν πρότεινα τίποτα - αν κληθώ να το κάνω επισήμως, τότε θα το κάνω. Παρακαλώ να μη θεωρηθεί υπεροψία αυτό.)

Μίλησα μόνο για κάποια θέματα, που τα θεωρώ σοβαρά λάθη.

Το νέο in έχει και νέο content που “στριμώχνει” τα πράγματα με αποτέλεσμα να καθίσταται η ανάγνωση πολύ δυσχερής. Πιθανόν να μπορούσε να λείπει τόσο πολλή επιπλέον πληροφορία ή πιθανόν να υπάρχει ένας άλλος τρόπος να παρουσιαστεί αυτή.

porcupine
2 June 2010

Picture of amor

Πολύ καλό το ποστ και περιεκτικό, χωρίς μπιχτές και κακίες. Συμφωνώ απόλυτα smile

Για το θέμα του getitnow δεν έχω να προσθέσω κάτι, είναι απαράδεκτη όλη η προώθησή του και η υλοποίησή του. Μάλιστα, έντυπα ακόμα και σήμερα (του ΔΟΛ) συνεχίζουν και εκθειάζουν το νέο ελληνικό άμαζον. Έλεος δλδ! Κατεβείτε από το διαστημόπλοιό σας.

Για το 2ο θέμα που έθιξες, αυτό του in.gr, θέλω αρχικά να πω ότι πρόκειται για ένα ενημερωτικό site με υψηλότατη επισκέψιμότητα καθημερινά, με ευρύ απευθυνόμενο κοινό ηλικιακά και με ποικίλλη θεματολογία. Πέρα, λοιπόν, από οποιαδήποτε κριτική πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι είναι πολύ δύσκολο και θέλει πολλή δουλειά για να οργανωθεί σωστά ο τεράστιος όγκος πληροφορίας.
Από εκεί και πέρα, συμφωνώ με τα όσα ειπώθηκαν σαν παρατηρήσεις, απλά κρατάω μια “πισινή” καθώς το θεωρώ δύσκολο και μεγάλο project.

Εντύπωση μου κάνει βέβαια το γεγονός ότι κανείς σας δεν αναφέρθηκε στην εταιρεία που είναι πίσω από το νέο σχεδιασμό (την atcom δλδ). Θεωρείται η μεγαλύτερη, ίσως, εταιρεία στο χώρο, με ανθρώπινο δυναμικό εξειδικευμένο και παρόλα αυτά παρουσίασε μια δουλειά που έχει δεχθεί τόσα σχόλια. Γιατί κανείς δεν αναφέρθηκε στην εταιρεία; Μου κάνει απλά εντύπωση και αναρωτιέμαι..είναι ένα όνομα που για κάποιο λόγο δεν το αγγίζουμε;

Τέλος, να πω πως η ίδια η atcom έχει αναφερθεί στο in.gr πριν την επίσημη λειτουργία του με το νέο design και δηλώνει πως έχει πέσει άπειρη δουλειά. Ρίξτε μια ματιά εδώ http://www.atcom.gr/en/articles/blog/brand-new-ingr-powered-by-netvolution/

amor
2 June 2010

Picture of porcupine

@amor: Η Atcom ανέλαβε την ανάπτυξη του in, όχι το σχεδιασμό. Αυτός ήταν εσωτερική παραγωγή από τον ΔΟΛ.

porcupine
2 June 2010

Picture of amor

Άρα ο ΔΟΛ έκανε 2 “λάθη” σε 1 μήνα με 2 εγχειρήματα, μάλιστα.

Μια διαφορετική λογική πάντως έχουν ακολουθήσει στο newsit.

amor
2 June 2010

Picture of Uroborus

Καλησπέρα και από εμένα

@porcupine. Φίλε και εγώ για το “χαίρε” ήρθα καθώς δύσκολα προλαβαίνω να απαντάω σε 2 blogs.

Φυσικά και ούτε εγώ σνομπάρω το post, ίσα - ίσα που αν δεν είχα τον Uroborus θα είχα στήσει  εδώ ψιλή κουβεντούλα...

Λέω ότι είναι καλύτερα να μπει όμως τώρα...

Uroborus
2 June 2010

Picture of Nikos Sarilakis

Μια χαρά τα λες αλλά πως 8α γίνει να εκπαιδευτούν οι Έλληνες στο καλό design? Όταν όλη η Ελλάδα διαβάζει Τροκτικό, το GetitNow μοιάζει siteαρα μπροστά του. Πόσοι μπαίνουν στο skai.gr καθημερινά και πόσοι στο Troktiko?

Αυτό με τους designers είναι μεγάλο θέμα! Συνήθως αυτό που κάνουΜΕ είναι να τους λέμε “θέλω να το κάνεις σαν αυτό το site” στο οποίο δεν διαφωνώ με την ιδέα. Το GetitNow θα μπορούσε να βρει ένα πολή καλό online store και να το αντιγράψει. (Αν δεν μπορεί να βρει καλούς designers) Είναι απαράδεκτο αλλά έχει αρκετή επισκεψιμότητα.. Αθάνατος Έλληνας!

(Φαντάζομαι το έχετε δεί το post του The Oatmeal για τους designers - Αν όχι.. http://theoatmeal.com/comics/design_hell Enjoy!)

Nikos Sarilakis
3 June 2010

Picture of porcupine

@Nikos Sarilakis: Νομίζω ότι οι όποιες αλλαγές γίνονται αργά. Αλλά γίνονται.

Πού βρισκόμασταν 5 χρόνια πριν και πού τώρα; Νομίζω ότι τώρα είμαστε πολύ καλύτερα.

Δεν έχω στατιστικά, αλλά το skai.gr που αναφέρεις, ακόμα κι αν δεν ξεπερνάει το άλλο σε επισκεψιμότητα, δεν παύει να είναι ένα πολύ καλοσχεδιασμένο portal.

Αυτό έχει βοηθήσει γενικότερα στο πως αντιλαμβανόμαστε και υλοποιούμε το design σε τόσο μεγάλα έργα.

Είμαι αισιόδοξος. Ρεαλιστής και αισιόδοξος ταυτόχρονα.

porcupine
3 June 2010

Picture of Panos Ladas

Έχω την αίσθηση οτι η συζήτηση πηγαίνει στο άλλο άκρο τώρα smile

Δεν θα πηγαίνουμε σε ένα website επειδή δεν έχει ωραίο design; Το troktiko μάλλον δεν έχει ωραίο design αλλά προσφέρει κάτι που ο κόσμος το θέλει. Η Ζούγκλα έχει το καλύτερο δυνατό design; Δε είμαι σίγουρος αλλά και πάλι έχει κάτι που ο κόσμος το θέλει (δεν έχω κάποιο λόγο να προωθώ τα συγκεκριμένα website - προσωπικά δεν έχω καμία σχέση με αυτά τα website και δεν πηγαίνω σε κανένα από τα δύο). Δεν θα αγοράσουμε από το getitnow επειδή έχει κακό design; Αν έχει το προϊόν που θέλω σε καλή τιμή φυσικά και θα αγοράσω από εκεί! Γιατί; Επειδή πιο κρίσιμα κριτήρια για να ολοκληρώσω μια αγορά είναι η τιμή και η γενικότερη εξυπηρέτηση παρά το design του website.

Όταν όμως το design δημιουργεί εμπόδια στην εύκολη χρήση τότε το πρόβλημα προκύπτει αλλού. Το πρόβλημα σε website που εξαιτίας του design τους είναι δύσχρηστα ή απλά... αποκρουστικά είναι οτι πλέον συνδέω το όνομά τους με κάτι άσχημο, κάτι όχι ελκυστικό και σε καμία περίπτωση δεν θα ξυπνήσω ένα πρωί και θα πω “ααα τώρα που πίνω τον καφέ μου ας σερφάρω και το τάδε website μπας και έχει κανά ωραίο προϊόν για shopping therapy”.

Θα μου πεις, θα μπεις σε ένα website επειδή είναι ωραίο για να δεις τι προϊόντα έχει; Όχι αλλά αν η δομή και το “στήσιμό” του είναι τέτοια που να με διευκολύνει να βρω αυτό που θέλω, ακόμα και αν δεν ξέρω τι ακριβώς μπορεί να είναι αυτό, τότε θα το κάνω.

Γι’αυτό και 1-2 φορές το μήνα όταν θέλω να χαλαρώσω (είπαμε είναι therapy) μπαίνω στο amazon…

Panos Ladas
3 June 2010

Picture of apostolos

@Panos Ladas

σωστός, αλλά προφανώς επηρεάζει την “απόφαση” ο “χώρος” στον οποίο βρίσκεσαι, εν προκειμένω σε ένα web site.

Αν σου έδινα ένα link από ένα ξένο site με design “troktikou” όπου δημοσιεύεται μια είδηση, σε συνδυασμό με την γενικότερη αισθητική που εμπνέει αυτό το design δεν θα επηρέαζε την κρίση σου ως προς την αξιοπιστία της είδησης;

Αν έψαχνες να αγοράσεις ένα προϊόν και περιπλανιόσουν σε 5-6 e-shops δεν θα επηρέαζε την απόφαση σου, το design και η έμφαση που δίνει αυτό στην λεπτομέρεια, υπό την έννοια ότι αν η διαφορά τιμής δεν ήταν εξωπραγματική θα έδινες 5-6 ευρώ παραπάνω για να το αποκτήσεις από ένα e-shop που ο γενικότερος σχεδιασμός του θα απέπνεε εμπιστοσύνη ως προς τις άλλες παραμέτρους (after sales support, φερεγγυότητα συναλλαγών κλπ.);

Και offline λειτουργεί αυτό συνειρμικά. Αν ψωνίσεις κοστούμι από ένα σικάτο μαγαζί που βλέπεις καθαρά ότι όλη η υπόστασή του δίνει έμφαση στην λεπτομέρεια, τότε μάλλον είσαι σίγουρος ότι είναι όντως δημιουργία του brand που ψάχνεις και πληρώνεις. Αν το πάρεις από μαγαζί που σου αποπνέει “τσαπατσουλιά” τότε μάλλον θα αμφιβάλλεις ως προς την γνησιότητά του. (αν ποτέ το αγοράσεις).

Δεν παίζει ρόλο μόνο η τιμή, αν ήταν έτσι τα “ακριβά” μαγαζιά δεν θα υπήρχαν grin

my 0.02

apostolos
3 June 2010

Picture of klou

@Apostolos

στην περίπτωση του getitnow.gr το ρόλο του σχεδιασμού που αποπνέει εμπιστοσύνη προς όλες τις πτυχές, έχει αναλάβει η τεραστίων διαστάσεων διαφημιστική καμπάνια του.

Ο κόσμος το βλέπει παντού, σε όλα τα μέσα που επιλέγει για να ενημερωθεί και ξέρει πρωτού μπει, ότι αυτό το μαγαζί είναι αξιόπιστο.

Επίσης το Getitnow.gr δεν είναι σικάτο μαγαζί, αν ήταν θα είχε πρόβλημα, συμφωνώ μαζί σου.

Γενικότερα, μου δίνεται η εντύπωση πως στην Ελλάδα τουλάχιστον, ο σχεδιασμός δεν παίζει μεγάλο ρόλο στα projects τέτοιου μέγεθους και μπορούν να ανταπεξέλθουν μια χαρά με τη διαφήμιση και μια ικανοποιητική ( όχι την καλύτερη ) τιμή.

Ίσως αυτό συμβαίνει λόγω της έλλειψης ανταγωνισμού σε αυτό το επίπεδο; Ίσως.

Για μικρότερα website ο κακός σχεδιασμός μάλλον παίζει καθοριστικότερο ρόλο για την εξέλιξη τους.

Και πλέον ο Έλληνας e-καταναλωτής συνηθίζει να ψωνίζει από καταστήματα που θεωρεί αξιόπιστα και είναι κακά στον σχεδιασμό τους, κάτι που ίσως διαμορφώνει στο μυαλό του μια λανθασμένη αντίληψη σχετικά με το τι περιμένει από ένα “τσαπατσούλικο website”, ή τουλάχιστον να μην μπορεί αυτό καθ’αυτό το στοιχείο, να τον επηρεάσει αρνητικά, ακόμα και σε μια διαφορά της τάξης των 5-6 ευρώ.

klou
3 June 2010

Picture of Panos Ladas

@Apostolos

Συμφωνώ μαζί σου, ίσως είχα στο μυαλό μου τα συγκεκριμένα παραδείγματα όταν το έγραφα...

Δεν κοίταζα καλύτερα τον καφέ που έπινα; Τον πλήρωσα διπλάσια τιμή στα starbucks από οποιοδήποτε άλλο μαγαζί εδώ κοντά και προφανώς πέφτει στη περίπτωση που περιγράφεις smile

Μάλλον είναι θέμα ισορροπίας (όπως τα περισσότερα πράγματα στη ζωή;)

Panos Ladas
3 June 2010

Picture of Argonaut

Χωρίς πολλά πολλά! smile

How a Web Design Goes straight to Hell

Argonaut
3 June 2010

Picture of Γεράσιμος

Με την άποψη του Γιάννη πάνω στο θέμα είμαι απόλυτα ευθυγραμμισμένος. Nothing less, nothing more.

Για τα σχόλια σχετικά με το redesign του in.gr να παραθέσω ένα άρθρο http://www.alistapart.com/articles/redesignrealign/

Γεράσιμος
3 June 2010

Picture of Dimitris

Απαράδεκτο και το ένα και το άλλο. Το getitknow έκανε μια καλή αρχή. Και σαν ιδέα, αλλά και σαν σχέδιο ήταν απλό και κομψό. Αυτοανακυρήχθηκε ως το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα, αλλά η ποικιλία που έχει στα προιόντα είναι απαράδεκτη και αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο. Το design και το usability είναι για κλάματα.

Dimitris
4 June 2010

Picture of Ανδρίκος

Τα παλιά τα χρόνια....όταν δούλευα σαν web designer σε μία γνωστή εταιρεία, μας ήρθε ένας πελάτης με μεγάλο φροντιστήριο ξένων γλωσσών και  εκδοτικό οίκο να του φτίαξουμε το site. το μόνο που καταφέραμε να αποσπάσουμε από αυτόν είναι ότι ήθελε το site να μοιάζει με αυτό του cnn. Προσπαθώντας να του εξηγήσουμε ότι χρηστικά δεν είναι το ίδιο αυτός ανένδοτος επέμενε σε αυτό. Με τα πολλά το φέραμε από εδώ, το πήγαμε από εκεί και του παρουσιάσαμε κάτι μεταξύ news portal και amazon. και εκεί άρχισαν οι παρεμβάσεις. Ήθελε να βάλει ένα ελεεινό flash intro που του είχε φτιάξει ο ανιψιός του. Αργότερα ζήτησε οι γραμματοσειρές να γίνουν μεγαλύτερες και bold για να μπορούν να τα διαβάζουν άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Παρεμβάσεις χωρίς τελειωμό που στο τέλος το site δεν είχε καμία σχέση με αυτό που μας είχε ζητήσει, καμία σχέση με αυτό που του είχαμε φτιάξει και καμία σχεση με αυτό που είχε σκεφτεί αλλά του άρεσε έτσι. Δεν σας δίνω url γιατί ντρέπομαι να λέω ότι εγώ το έφτιαξα και βέβαια δεν το αναφέρω και στο portfolio μου. Απλά θέλω να τονίσω στον everydaypanos ότι πολλές φορές δεν φταίνε οι web designers αλλά κάποιοι παπατζήδες που θεωρούν ότι εχουν γνώμη για τα πάντα αλλά στην ουσία είναι άσχετοι. ΣΤο κάτω κάτω οι web designers είναι και αυτοί υπάλληλοι.

Ανδρίκος
4 June 2010

Picture of Panos Ladas

Φίλε Ανδρίκο, η περίπτωση σου είναι αυτή: http://www.makemylogobiggercream.com/
(via @Don’t Kill Bill :D )

Panos Ladas
4 June 2010

Picture of hellopanos

Αρκετά σχόλια, ωραίες απόψεις αλλα αλήθεια μου θυμίζουμε τους Ιταλούς, που όλοι βρίζουνε τον Μπερλουσκόνι και τελικά πάλι τον ψηφίζουνε.
Τι πάει λάθος? Που χάνονται όλες οι ιδέες μας και η ποιότητα που αναζητούμε στο design?
Ας συνεχίσουμε να προσπαθούμε (please).

hellopanos
7 June 2010

Picture of panos

Για το in.gr δεν θα το σχολιάσω γιατί είναι νωρίς ακόμα

Το Getitnow.gr όμως (που είναι και πιο κοντά στο χώρο μου) είναι παιδαριώδες.
Δέν χρειάζεσαι τον super dooper σχεδιαστή για να καταλάβεις ότι δεν μπορείς να κόβεις τα γράμματα στο βασικό μενού ή ότι οι φωτογραφίες στα προϊόντα δεν πρέπει να είναι παραμορφωμένες!
απαράδεκτο

panos
8 June 2010

Picture of athanasia

ΚΑΚΑΣΧΗΜΟ ΤΟ ΝΕΟ IN.GR!
Προτιμούσα το  παλιό. Το νέο έχει τόσα links που δεν ξέρω που να κάνω κλικ.....

athanasia
13 June 2010

Picture of Komrade

Η πρώτη αντίδραση... “πες τα χρυσόστομε!”

Διαβάζοντας τα σχόλια που ακολούθησαν διακρίνεις 2 ομάδες “επαγγελματιών”. Αυτούς που συμφωνούν με την πολύ σωστές παρατηρήσεις του φίλου porcupine και αυτούς που νιώθουν τον πέλεκυ της “κρίσης” από τις “μεγάλες” εταιρείες.

Κύριοι, αν θέλουμε να ξεχωρίσουμε με τις δουλειές μας στην Ψαροκώσταινα και μη πρέπει όσο μπορούμε να καινοτομούμε και να δοκιμάζουμε νέα πράγματα. Η λογική του in.gr και του getitnow.gr απλά δείχνει πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι πίσω από αυτά τα sites το ίδιο το μέσο (δηλ. το internet): σαν αρπαχτή

Το in.gr υποτίθεται ότι είναι ένα ενημερωτικό μέσο και ειδήσεις δύσκολα διαβάζεις. Αλλά τι περιμένεις από κλασσικούς εφημεριδάδες που ακόμη δεν αντιλαμβάνονται τη δύναμη του νέου μέσου. Αντί ο ΔΟΛ να μαζέψει τα 15 site που έχει για κάθε έντυπο και μαζί με το in.gr να φτιάξει ένα portal με όλη την πληροφορία, αρκείται σε ένα μέτριο δύσχρηστο redesign. Και μην ακούσω τις συνήθεις δικαιολογίες “θα χάσουμε κόσμο”. Φτιάξτε ένα site της προκοπής, γρήγορο με έμφαση στο content που πραγματικά μπορείτε να παράγετε και ο κόσμος θα βρει την άκρη. Ο κόσμος χέ***** αν θα “φάτε” το χρηματιστήριο, το εορτολόγιο και άλλες βλακείες που κουβαλάει το in σήμερα. Επειδή έχουν περάσει και μερικές εβδομάδες από τη δημοσίευση του post, θα δείτε ότι η Alexa αναφέρει πτώση για το in.gr (όσο μπορούμε να την λάβουμε υπόψη, αν και συνήθως δεν πέφτει έξω σε sites με τέτοια μεγέθη επισκεψιμότητας).

Το getitnow.gr είναι πολύ 80s και δεν χωράει κουβέντα. Και το e-shop.gr είναι άσχημο αλλά τουλάχιστον κάνεις δουλειά και ξέρεις ότι έχεις 1-page checkout (μεγάλο plus) και service της προκοπής. Δυστυχώς οι ιθύνοντες δεν καταλαβαίνουν πως η Ελλαδίτσα ούτε 10 e-shop.gr δεν χωράει. Μόλις διάβασα μάλιστα ότι τα FNAC (που έχουν και μεγάλο δίκτυο και θα μπορούσαν να είχαν στήσει και eshop) την “κάνουν” σιγά σιγά από Ελλάδα.

Komrade
6 July 2010

-- Τα σχόλια για το post αυτό είναι κλειστά.